Algemene voorwaarden Impré

Bestellen

1. Prijzen

De BTW is bij de vermelde prijzen inbegrepen.

2. Minimale bestelwaarde en kortingscodes

Er geldt geen minimale bestelwaarde.

Online kortingscodes kunnen uitsluitend online, dus via onze webshop, eenmalig ingewisseld worden. Per bestelling kan één kortingscode worden gebruikt. De korting vervalt als u alle artikelen van de bestelling terugstuurt. Contante uitbetaling van de korting is niet mogelijk.

Leveren

3. Verzendkosten

De standaard verzendkosten bedragen € 5,95 per bestelling, ongeacht het aantal bestelde artikelen of eventuele nazendingen. Uw pakje is tevens verzekerd tegen beschadiging en verlies.

Voor grote en/of zware artikelen die met speciaal transport bij u worden afgeleverd geldt een toeslag van € 49,95. We brengen deze toeslag slechts een keer in rekening als u meerdere van deze artikelen tegelijkertijd bestelt. De kosten voor de toeslag blijven in het geval van een retourzending voor uw rekening.

4. Levering

U heeft elk artikel 14 dagen lang vrijblijvend op zicht. Gedurende deze termijn mag u de artikelen proberen zoals u dat ook in een winkel zou mogen. U kunt uw bestelling herroepen als u onverhoopt niet helemaal tevreden bent. U heeft vervolgens 14 dagen tijd om de artikelen bij voorkeur in de originele verpakking naar ons terug te sturen of om ons te melden dat u dit wilt gaan doen. Natuurlijk mag u een artikel ook ruilen tegen een ander artikel. Als u niet de gehele bestelling retourneert, blijven de de verzendkosten voor uw rekening. Impré neemt de retourkosten voor haar rekening. Als u de gehele bestelling retourneert, betalen wij de standaard verzendkosten aan u terug.

Om grote en/of zware artikelen bij u te kunnen afleveren geven wij uw bestelgegevens, waaronder uw telefoonnummer en e-mailadres, door aan de expediteur zodat deze een bezorgafspraak met u kan maken.

Als u uw bestelling of een deel daarvan wilt terugsturen, kunt u dit doen via een DHL Servicepunt. Op het retouretiket staat het dichtstbijzijnde DHL Servicepunt vermeld. Daarnaast kunt u op www.dhlparcel.nl servicepunten bij u in de buurt vinden.
Voor het retourneren van grote en/of zware artikelen die via de expediteur zijn geleverd, geldt dat u hiervoor contact op dient te nemen met de expediteur.

Uitgebreide informatie over het herroepingsrecht bij Impré vindt u hier.

24-uursservice

Alle direct leverbare artikelen waar in de artikelbeschrijving het 24-uursservicelogo bij staat, kunt u tegen een toeslag van 7,95 extra snel laten bezorgen. Alle informatie over onze 24-uursservice vindt u hier.

Bezorgen

5. Levering via een DHL Servicepunt

U kunt ervoor kiezen uw bestelling bij een DHL Servicepunt op te halen. U kiest zelf bij welk DHL Servicepunt u uw bestelling af wilt halen. Vergeet niet een geldig legitimatiebewijs mee te nemen. Zodra uw pakketje bij een DHL Servicepunt binnen is, ontvangt u een bericht via e-mailen/of sms. De bezorgkosten voor bezorging bij een DHL Servicepunt zijn gelijk aan de reguliere verzendkosten en bedragen € 5,95. Als u uw pakketje nog niet heeft opgehaald, ontvangt u na 2 dagen een herinnering. Na 5 dagen ontvangt u nogmaals een herinnering. Als u na 7 dagen uw pakketje nog niet heeft opgehaald, wordt het teruggestuurd.

6. Levering op uw huisadres

Als u voor levering op uw huisadres heeft gekozen, wordt uw bestelling bij u thuis afgeleverd. Zodra de bestelling naar u onderweg is, informeren wij u hierover per mail. U ontvangt dan ook een track & trace code aan de hand waarvan u kunt zien wanneer uw bestelling wordt bezorgd. Als u op dat moment niet thuis bent, zal de bezorger proberen uw bestelling af te geven bij één van uw naaste buren. U krijgt dan een kaart in de bus met daarop het adres waar uw bestelling is afgegeven. Mochten de buren op dat moment ook niet thuis zijn, of heeft u aangegeven dat u niet wilt dat uw pakket bij buren bezorgd wordt, dan is op de kaart af te lezen wanneer de bezorger weer langskomt. Op de kaart staat ook een bezorgcode. Met deze code kunt u op https://www.dhlparcel.nl/ zelf aangeven wanneer u het pakket opnieuw bezorgd wilt hebben. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden.

Voor de levering van grote en/of zware artikelen die per expediteur geleverd worden geldt dat de expediteur hiervoor een afspraak met u maakt.

Bij aankoop van een elektrisch apparaat betaalt u de wettelijk vastgestelde verwijderingsbijdrage voor dit artikel. Met deze verwijderingsbijdrage helpt u het milieu te ontlasten. Als u bij ons een elektrisch of elektronisch artikel koopt, kunt u het oude - soortgelijke- artikel kosteloos door ons laten ophalen. Wij zorgen er dan voor dat uw oude apparaat op milieuvriendelijke wijze wordt verwerkt. Als u gebruik wilt maken van deze gratis service, kunt u het oude artikel meegeven aan de bezorger die het nieuwe apparaat aflevert.
Wij verzoeken u het artikel dat u meegeeft goed te verpakken, het liefst in een stevige doos of een afgesloten zak. Eventuele losse onderdelen graag vastzetten en het apparaat leeg en schoon meegeven.

U kunt uw oude apparaat natuurlijk ook zelf naar een inleverpunt brengen. U kunt hier een inleverpunt bij u in de buurt vinden.

7. Wanneer wordt mijn pakketje bezorgd?

Met het zendingsnummer kunt u uw bestelling online volgen. Dit nummer ontvangt u per e-mail, zodra de bestelling aan u verstuurd is.

Betalen

8. Betaling ineens

Bij betaling ineens kunt u kiezen voor betaling via iDEAL, PayPal, creditcard of factuur. Bij betalen via iDEAL wordt u online doorgeleid naar uw eigen bank, waar de betaling voor u klaar staat. U kunt dan op de gebruikelijke wijze online betalen.
Een PayPal betaling verricht u gemakkelijk en snel met alleen uw e-mailadres en wachtwoord. U hoeft hiervoor slechts eenmalig gratis een PayPal rekening te openen.
Als u kiest voor betalen per factuur dient u het totaalbedrag, verminderd met eventuele retouren, binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling te betalen. Bij niet-betaling worden € 4,00 kosten per herinnering berekend, vanaf de tweede herinnering.
Het is mogelijk dat u in het bestelproces niet alle betaalmogelijkheden aangeboden worden.

9. Betaling per creditcard

Betalen met creditcard

Impré biedt u de mogelijkheid om online gemakkelijk en veilig met uw creditcard te betalen. Wanneer u kiest voor de betaalmethode creditcard, wordt deze pas belast na levering van de producten. Uw persoonlijke gegevens worden bij ons uit alle formulieren door middel van de zogenaamde SSL-techniek (Secure Locket Layer) gecodeerd overgedragen. Daarmee zijn de gegevens beveiligd tegen toegang van onbevoegden. Meer informatie over ons SSL-certificaat vindt u onder "Gegevensbeveiliging". Wanneer u uw online bestelling met uw creditcard wilt betalen, kiest u tijdens het bestelproces voor "Betalen met creditcard" en de gewenste creditcard. Wij accepteren VISA en MasterCard. Aan het eind van het bestelproces hebben wij de volgende informatie nodig:

  • Kaartsoort
  • Kaarthouder
  • Creditcardnummer
  • Het uit drie cijfers bestaande controlegetal dat u op de achterkant van de creditcard vindt
  • De vervaldatum van de creditcard

10. Betaling in 3 maandtermijnen

U kunt er ook voor kiezen om uw aankoop in 3 termijnen te betalen. U betaalt hiervoor geen rente of extra kosten. De eerste termijn moet u dan binnen 14 dagen na factuurdatum betalen, de volgende termijnen in de twee maanden daarna. U kunt hiervoor gebruik maken van de betaallink op onze website en betalen met Creditcard, Paypal of via iDeal.
U kunt natuurlijk ook zelf via internet betalen of uw eigen overschrijvingsformulier gebruiken. Let er wel op dat u op tijd betaalt: bij niet-betaling worden € 4,00 kosten per herinnering berekend, vanaf de tweede herinnering.

11. Enig voorbehoud

Afhankelijk van onder meer uw bestel- en betaalgedrag, onze eigen economische ervaringsgegevens en ons eigen creditscore-systeem wordt (worden) uw bestelling(en) en de door u gewenste betalingsconditie geaccepteerd. Hebben wij meer gegevens nodig, dan kan informatie worden ingewonnen bij een extern informatiebureau. Op basis van al deze gegevens behouden wij ons het recht voor bestellingen niet uit te voeren, dan wel een vooruitbetaling (tot maximaal 50% van de bestelwaarde) te verlangen. Op schriftelijk verzoek ontvangt u hierover een met redenen omkleed schrijven.

12. Beloningsbeleid

Impré voert een beheerst beloningsbeleid dat niet leidt tot een onzorgvuldige behandeling van consumenten. Het beloningsbeleid is op te vragen bij service@impre.nl.

Garantie

13. Garantie

Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat u als consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Naast de wettelijke garantie biedt Impré u twee jaar garantie. Deze garantie doet niets af aan de de wettelijke garantie.
Als u aanspraak wilt maken op uw garantie, dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen.

14. Sieraden

In Nederland mag een materiaal goud genoemd worden wanneer het een minimum goudgehalte van 14 karaat heeft. Impré verkoopt ook sieraden en gebruiksvoorwerpen van een lager karaat, bijvoorbeel 8 of 9 karaat. Meer informatie vindt u in de Keurtekenplaat Waarborgwet op onze website.

15. Klachten

Natuurlijk doen wij er alles aan om u als klant tevreden te stellen. Mocht u toch niet tevreden zijn over onze producten of diensten, dan kunt u dit melden aan onze klantenservice: service@impre.nl. Wij zullen dan eerst in overleg met u proberen tot een goede oplossing te komen. Als u uw klacht per mail stuurt, krijgt u direct een ontvangstbevestiging van uw klacht. In ieder geval krijgt u van ons binnen 14 dagen na de ontvangstdatum van uw klacht antwoord over de afhandeling van uw klacht.
Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform: https://ec.europa.eu/consumers/odr

Algemeen

16. Algemeen

Voor elk aanbod geldt: levering zolang de voorraad strekt. Lichte afwijkingen zijn mogelijk.

17. Bewaren van de bestelgegevens

De besteltekst wordt bij ons niet bewaard en kan na afsluiting van de bestelling niet mee worden opgeroepen. Onmiddellijk na het versturen van de bestelgegevens kunt u deze echter uitprinten. Verder ontvangt u per e-mail een bevestiging van ontvangst van uw bestelling met alle bestelgegevens. De technische bereikbaarheid van uw mailbox is hiervoor een voorwaarde.

18. Gegevensbeveiliging

De voor de verkoopafhandeling benodigde gegevens worden opgeslagen en in het geval van bestelafhandeling aan de aan ons verbonden ondernemingen en aan onze serviceondernemingen doorgegeven. Het opgegeven telefoonnummer gebruiken wij voor eventuele vragen of voor een persoonlijke begroeting als u ons belt. Adresgegevens worden ook voor reclamedoeleinden benut, waarbij u het gebruik van uw gegevens te allen tijde kunt herroepen.

Om de veiligheid van uw persoonlijke gegevens tijdens het doorgeven via internet te waarborgen, zetten wij bij alle formulieren de SSL-techniek in. Daarom komen er tijdens het internetbezoek bij de online-bestelafwikkeling "cookies" in beeld. In deze cookies wordt alleen technische en in geen geval persoonlijke informatie opgeslagen. Kijk voor meer informatie over deze punten ook op onze pagina Veiligheid en Privacy.

19. Vastlegging en gebruik van klantgegevens

Bij een bestelling worden uw gegevens opgenomen in het klantenbestand van Creatrade Handel B.V. handelend onder de naam Impré. De wet bescherming persoonsgegevens schrijft voor dat Creatrade Handel B.V. handelend onder de naam Impré haar klantenbestand aanmeldt bij het College Bescherming Persoonsgegevens. Een waarborg voor de privacy van uw gegevens! Wij gebruiken en registreren de voor uw bestelling benodigde gegevens. Bovendien leggen wij uw geboortedatum (bij nieuwe klanten), het telefoonnummer en e-mailadres vast. Wij gebruiken deze gegevens bij internetbestellingen om u een ontvangstbevestiging van uw bestelling te kunnen sturen en om u op de hoogte te houden van onze producten en diensten. Als u er voor gekozen heeft wel informatie te willen ontvangen, maar dit later wenst stop te zetten, is dit uiteraard mogelijk.

Wat betreft de (NAW-)gegevens die aan derden ter beschikking gesteld kunnen worden, kunt u ervan verzekerd zijn dat wij hierbij zoveel mogelijk rekening houden met uw persoonlijke voorkeuren. Indien u geen prijs stelt op reclamepost van andere bedrijven kunt u ons dit laten weten. U ons een bericht sturen via het contactformulier of een brief sturen aan Impré, Postbus 8219, 3009 AE Rotterdam.

Wij maken u erop attent dat u ook via het Postfilter kunt regelen welke reclamepost u wel of niet wilt ontvangen.

Hier kunt u de Algemene Voorwaarden downloaden.

Bijgewerkt: 26.01.2023


waiting...

Contact
010 - 447 9844Maandag t/m vrijdag bereikbaar van 8.30 tot 16.45 uur